Forum Forum Karawany Strona Główna Forum Karawany
Forum turystyczne

Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny

Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 0:09, 17 Lip 2009    Temat postu: WAKACJE 2009 - Turcja, Kemer, Pamukkale Kapadocja.

1.Wstęp

Po dziesięciu pobytach na wakacjach w Chorwacji jeżdżąc tam od 1997 roku własnym samochodem na różne kempingi z przerwą w 1999 r. (pobyt na Węgrzech, samochód, kemping) i w 2007 r. (pobyt w Grecji, autokar, apartament), na wakacje AD 2009 wybrałem się do Turcji, do miejscowości Kemer, przelot samolotem , pobyt w hotelu Park*** wyżywienie all inclusive.

Do "zdrady" Chorwacji namówili mnie znajomi, nawiasem mówiąc Ci sami, którzy w 1997 roku rzucili hasło pierwszego wyjazdu do Chorwacji (Oni byli później tylko dwa razy).

Dałem się skusić ofertą z biura Nowa Itaka, która końcem 2008 roku przyszła e-mailem na skrzynkę pocztową, zarówno do Nich, jak i do mnie.

Z oferty tej wybraliśmy dwutygodniowy pobyt w Kemer, w terminie 26.06.2009 - 10.07.2009 r. w hotelu Park, po promocyjnej grudniowej cenie 2275 zł od osoby, z gwarancją ceny przy wpłacie zaliczki do końca roku oraz z jedną wycieczką fakultatywną gratis.

Za wyborem Kemer na riwierze tureckiej zadecydowało też położenie tej miejscowości u podnóża gór, a więc z widokami troszkę podobnymi jak w Dalmacji.

Kemer- zdjęcie z netu

Makarska- zdjęcie z netu

Na 40 dni przed planowanym terminem wczasów wpłaciliśmy resztę kwoty - i nastąpiło odliczanie dni do wyjazdu na urlop.

Po przyjeździe z wakacji 2008 zakupiłem puszkę-skarbonkę (skopiowałem pomysł od znajomego z forum cro.pl)

do której wrzucałem (jak miałem) monety pięciozłotowe, otwarcie skarbonki nastąpiło w ostatnim dniu przed wyjazdem

i jak się okazało, uzbierała się całkiem przyzwoita sumka do wydania na wakacjach

W skarbonce, która wraz z monetami ważyła ok. 1 kg uzbierało się przez kilka miesięcy
160 monet pięciozłotowych, czyli kwota 800 zł

Polecam wszystkim, młodym i starym zakupić sobie skarbonkę i w ciągu roku wrzucać do niej pieniążki.
Ja nową puszkę-skarbonkę na wakacje 2010 (w Chorwacji lub w Turcji) zakupiłem i nie jest już pusta.

W piątek 26 czerwca nadszedł dzień wylotu na wakacje, ale z tym wylotem miałem nerwową przygodę
- mało brakowało, abym nie poleciał.

CDN.

PostWysłany: Sob 1:07, 18 Lip 2009    Temat postu:

2. PRZELOT DO ANTALYI [link widoczny dla zalogowanych]

Przelot miał nastąpić turecką linią lotniczą Corendon (CAI) założoną w 2004 roku, posiadającą 6 samolotów:
3 Boeingi 737-300 oraz 3 Boeingi 737-400

lotem czarterowym o godz.15:50 z lotniska Balice w Krakowie, gdzie na 2 godziny przed odlotem mieliśmy otrzymać bilety na samolot , tak więc 26.06.2009 r. o godzinie 11:00 wyjechaliśmy z Nowego Sącza do Krakowa.
Na lotnisko w Balicach odwoził nas syn znajomych, przyjechaliśmy tam kilka minut po 13- tej , a więc sporo przed czasem.
Po wejściu do budynku odpraw na monitorach pokazujących wyloty i przyloty pokazała się informacja, że nasz lot nr 516 do Antalyi odbędzie się w tym dniu nie o 15:50 lecz o godz. 17:50 - i opóźnienie było dla mnie zbawienne w skutkach

W pierwszej chwili to opóźnienie lotu było zaskakujące, bo biuro Itaka nie poinformowała nikogo z pasażerów o zmianie terminu, lecz jak się okazało samolot tureckich linii lotniczych w tym dniu odbywał już kilka lotów na trasach: Antalya- Poznań, Poznań Antalya, Antalya- Warszawa, Warszawa- Antalya, i na jednym z wcześniejszych przelotów nastąpiły jakieś problemy startowe, powodując zmianę terminu wylotu samolotu z Antalyi do Krakowa i z Krakowa do Antalyi.
Na dwie godziny przed planowym wylotem, a więc ok. 13:50 na lotnisku pojawił się przedstawiciel biura Itaki z biletami na samolot i ponieważ w celu jego otrzymania trzeba było pokazać tzw. voucher oraz paszport, sięgnąłem do plecaka i ...... voucher był, ale paszport nie mój, lecz syna ( z reguły nie klnę, ale wtedy mi się zdarzyło)

Konsternacja, zaskoczenie i nerwy, niestety popełniłem błąd nie sprawdzając przed wyjazdem z domu jaki paszport zabrałem, ja miałem przy kilku ostatnich wyjazdach nowy paszport w bordowej okładce, reszta Rodzimy stare, jeszcze ważne paszporty w okładce zielonej.
Okazało się, że jeden z synów też już wymienił paszport na nowy z bordową okładką.

W momencie odkrycia posiadania nie swojego paszportu była godzina 13:50 - a więc wykonałem telefon do syna, aby zwolnił się z pracy, wsiadał w auto i najszybciej jak to możliwe przywiózł mi mój paszport na lotnisko.

Żona i znajomi zostali odprawieni na samolot po otrzymaniu biletów, ja musiałem czekać na paszport. Obsługa lotniska poinformowała mnie , że abym został odprawiony na lot, paszport powinien być na lotnisku najpóźniej o godzinie 17-tej.
Syn miał więc trochę czasu na dojazd, ale znając nasze drogi i korki przed Krakowem, była obawa, że może nie zdążyć.
Miał po drodze dwa korki jeden przy wyjeździe z Nowego Sącza, drugi w okolicach Wieliczki.
O godzinie 17-tej zostałem wywołany przez głośniki do odprawy, a paszportu jeszcze nie było.
Na szczęście w tym momencie syn zjeżdżał już ślimakiem z autostrady do lotniska ..... i o 17:05 zostałem odprawiony na samolot.
O 17:50 wzbiliśmy się w powietrze.

Tak więc gdyby nie opóźniony o 2 godziny lot, nie poleciałbym w tym dniu do Turcji

Skończyło się więc wszystko szczęśliwie, a na dodatek dostało mi się miejsce w samolocie przy okienku, więc podczas lotu pstryknąłem kilka zdjęć.
Lecieliśmy ponad chmurami, ziemi nie było widać no i zbliżał się wieczór.

Przelot trwał 2 godziny 20 minut., lecieliśmy na wysokości ok. 10 000 metrów, były dwie małe turbulencje, jednak bez przykrych konsekwencji.
W czasie lotu trzeba było przesunąć wskazówki zegarka o jedną godzinę do przodu - przy schodzeniu samolotu do lądowaniu o godz. 21:10 Antalya pod nami oświetlona już była nocnymi światłami.

zdjęcie z netu

Lądowanie było prawie nieodczuwalne, piloci dostali brawa od pasażerów których szczęśliwie dowieźli na turecką ziemię.

CDN - TURCJA

PostWysłany: Sob 3:26, 18 Lip 2009    Temat postu:

Duża dawka emocji przed wylotem. Szok
Antalya nocą pięknie wygląda.
Czekam na dalszą część relacji. Smile

PostWysłany: Sob 10:23, 18 Lip 2009    Temat postu:

Żeby bilans wyszedł na zero Wink przy wylocie z Turcji też była dawka emocji Rolling Eyes

Ale o tym w swoim czasie Laughing

PostWysłany: Sob 17:43, 18 Lip 2009    Temat postu:

Czyli adrenalinka do samego końca relacji. Smile
Kate
Specjalistka od kuchni tureckiej

Dołączył: 09 Lut 2006

PostWysłany: Pon 17:58, 20 Lip 2009    Temat postu:

Janusz apowiada sie swietna relacja. Współczuję tych nerwów z paszportem.
A zdjecie Antalii nocą jest zrobione z góry na której byłam i na którą wjezdza sie serpentynami. Widok jest na port w zachodniej Antalii. Piekne zdjecie.

PostWysłany: Wto 15:00, 21 Lip 2009    Temat postu:

2. TURCJA cz.1

Turcja - dane ogólne

Dewiza polityczna: (Atatürk - Pokój w Ojczyźnie, Pokój na Świecie)
Język urzędowy: turecki
- wody śródlądowe: 0,3%
Liczba ludności: (2007)
- całkowita: 71 160 0001
- dodatkowo trzeba doliczyć ok.2 milionów koczowników żyjących we wschodniej Turcji oraz liczną ok. 3 milionową mniejszość turecką żyjącą w Niemczech
- gęstość zaludnienia: 92 osób/km2
Powstanie: Imperium osmańskie: 1299
Turcja: 29 października 1923
Religia dominująca: Islam
Jednostka monetarna: Nowa lira turecka (YTL)
Strefa czasowa: UTC +2 - zima ; UTC +3 - lato
Domena internetowa: tr
Kod samochodowy: TR
Kod telefoniczny: +90
Największe miasta: Stambuł, Ankara, Izmir, Bursa, Adana, Gaziantep, Konya. Antalya
Najwyższy punkt: Ararat 5165 m n.p.m.
Podział administracyjny: 67 prowincji (iller)
Narodowości: Turcy ok. 86%, Kurdowie ok. 11%, Arabowie ok. 2%
Wyznania: muzułmanie (gł. sunnici)) 99%

Turcja to kraj, o którym przed wyjazdem miałem tylko fragmentaryczną wiedzę.
Po podjęciu decyzji o wakacjach w tym kraju coś nie coś o nim poczytałem, na dwóch wycieczkach fakultatywnych przewodniczki też ciekawie o nim opowiadały, więc może kilka zdań o Turcji pozwolę sobie tu napisać.

Symbolika flagi tureckiej znajduje wyjaśnienie w legendzie o czasach wojny turecko-greckiej (1920-1922).
Po zaciętych walkach tureccy żołnierze szukali nocą na polu bitwy swych poległych towarzyszy. Znaleźli ich w kałużach krwi. Jasno świecił księżyc i gwiazda polarna.

Istiklâl Marsi (Marsz Niepodległości) jest od 1921 roku hymnem państwowym Turcji.

Tekst hymnu

Nie obawiajcie się i nie bądźcie posępni, purpurowa flaga nigdy nie wypłowieje.
Ona jest ostatnim niegasnącym ogniskiem naszego narodu.
Moja narodowa gwiazda zawsze będzie świecić,
ona jest gwiazdą mojego narodu i moją gwiazdą.
Nie martw się półksiężycu, bo gotów jestem poświęcić się dla ciebie.
Uśmiechnij się nad bohaterskim narodem, czemu ten gniew.
Jeśli będziesz zagniewany, nasze bohaterskie przelanie krwi będzie nic nie warte.
Do wolności ma prawo swój naród, który wielbi Boga i podąża za tym, co słuszne.

Turcja położona jest na dwóch kontynentach, w Europie (3 % powierzchni kraju) i w Azji, otaczają ją cztery morza: Morze Czarne, Morze Marmara, Morze Egejskie i Morze Śródziemne (po turecku: Akdeniz czyli Morze Białe)

Graniczy z ośmioma krajami: Grecją (205 km), Bułgarią (240 km), Gruzją (252 km), Armenią (268 km), Azerbejdżanem (9 km), Iranem (499 km), Irakiem (331 km) i Syrią (822 km), całkowita długość granic wynosi 2627 km.

Turcja jest krajem górzysto - wyżynnym, m.in. na północy rozciąga się pasmo Gór Pontyjskich, na południu pasmo Gór Taurus, na wschodzie zaś położony jest górski masyw wulkaniczny Ararat z najwyższym szczytem o tej samej nazwie.

Góry Pontyjskie

obejmują swoim zasięgiem tereny Wyżyny Anatolijskiej i częściowo Wyżyny Armeńskiej ich długość to około 1000 kilometrów, najwyższy szczyt tych gór to Kackar Dag, (3939 m.n.p.m.) u podnóży tych gór znajduję się Morze Czarne.

Góry Taurus

graniczą z Wyżyną Anatolijską, ciągną się na długości ok. 1500 km i szerokości do ok. 200 km. Składają się z szeregu, często równoległych, pasm górskich stromo opadających do Morza Śródziemnego i ku wąskim nizinom nadmorskim. Najwyższym szczytem tych gór jest Kaldi Dag (3734 m.n.p.m.)

Góry Ararat

to masyw wulkaniczny, leżący w samym sercu Wyżyny Armeńskiej, miedzy jeziorami Wan i Sewan, na terytorium Turcji, 32 km od granicy z Armenią i 16 km od granicy z Iranem.
Masyw górski zajmuje powierzchnię ok. 1000 km2 i składa się z dwóch szczytów: Wielkiego (5165 m.n.p.m.) i Małego Araratu (3896 m.n.p.m.)

W Biblii góry Ararat (które utożsamia się z górami Urartu) wskazane są jako miejsce spoczynku Arki Noego po potopie.

CD. TURCJA cz.2

PostWysłany: Wto 15:08, 21 Lip 2009    Temat postu:

Kate napisał:
Janusz zapowiada się świetna relacja. Współczuję tych nerwów z paszportem.

Dziękuję Kate, z paszportem na szczęście wszystko dobrze się skończyło, ale była jaszcze jedna furtka, gdyby paszport nie dotarł, lub gdyby samolot nie był opóźniony. Very Happy

Opisując przygodę z paszportem, napisałem:

Janusz Bajcer napisał:

Nie poleciałbym w planowanym dniu wylotu (w piątek), ale ponieważ pobyt był w Kemer miał być dwutygodniowy, Pan z Itaki na lotnisku pocieszył mnie, że znajdą mi miejsce w samolocie do Antalyi na lot z Katowic lub z Warszawy w środę (bo z Krakowa do Antalyi Corendon lata tylko w piątki)
Wprawdzie musiałbym za taki lot zapłacić ok. 800 zł (czyli zawartość puszki Wink ) ale miałem w zanadrzu kolejny uśmiech losu, gdyby paszport nie dotarł na czas - był na lotnisku pasażer zainteresowany okupieniem biletu na mój lot Laughing może chociaż część kwoty z puszki by się zachowała.

Ale jak wiadomo poleciałem ja , nie On Very Happy
Atena
Egipski Expert

Dołączył: 13 Lut 2006

Skąd: Biegun Północnowschodni

PostWysłany: Wto 20:28, 21 Lip 2009    Temat postu:

Piękne zdjęcia!
Takie wakacje z przejściami długo się pamięta Smile
Czekam na cd.
tanu

Dołączył: 08 Cze 2009

Skąd: kiedyś Kraków, teraz Mińsk maz....hlip, hlip:(

PostWysłany: Czw 7:53, 23 Lip 2009    Temat postu:

Zibi bardzo ciekawa i wyczerpujaca relacja.... z niecierpliwościa czekam na cd.....szczegolnie z Kemer i okolic....

PostWysłany: Czw 10:16, 23 Lip 2009    Temat postu:

tanu napisał:

Relację pisze Janusz , nie zibi Wink Very Happy
tanu

Dołączył: 08 Cze 2009

Skąd: kiedyś Kraków, teraz Mińsk maz....hlip, hlip:(

PostWysłany: Czw 10:46, 23 Lip 2009    Temat postu:

ups...przepraszam rozkojarzona bylam ...bo nastepnego posta mialam do zibiego pisac...myslalmi bylam juz tam:)Smile
oczwiscie Janusz JAnusz Janusz:)SmileSmile
już sobie wbiłam do głowy:)
tak czy siak czekam JANUSZU na wiecej:)

PostWysłany: Czw 10:55, 23 Lip 2009    Temat postu:

WAKACJE 2009 - Turcja, Kemer, Pamukkale Kapadocja.

3. TURCJA cz.2 - trochę historii.

Dzisiejsza Turcja jest państwem stosunkowo młodym, jako że postała dopiero 29 października 1923, natomiast tereny, które zawarte są w jej obecnych granicach mają bogatą historię.

Z takim nawarstwieniem różnych kultur i następujących po sobie cywilizacji jak w dzisiejszej Turcji nie napotkamy się chyba nigdzie w świecie.

Anatolia to kraina, należąca obecnie do Turcji, na półwyspie Azja Mniejsza, leżąca między Morzem Czarnym a Zatoką Aleksandretty.

Historia Anatolii w pigułce.

CDN

Ostatnio zmieniony przez Janusz dnia Sob 11:59, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy

PostWysłany: Czw 10:56, 23 Lip 2009    Temat postu:

WAKACJE 2009 - Turcja, Kemer, Pamukkale Kapadocja.

4. TURCJA cz.3 - Turcja współczesna (dzieło Mustafy Kemala - Ataturka)

Jak już wcześniej wspomniałem nowe państwo tureckie powstało 27 października 1923 r. a za twórcę uznawany jest Mustafa Kemal Pasza
(ur. 1881 w Salonikach - zm. 10 listopada 1938 w Stambule)

O reformach Mustafy Kemala Ataturka wiele ciekawie napisano

Ostatnio zmieniony przez Janusz dnia Czw 22:28, 23 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Kate
Specjalistka od kuchni tureckiej

Dołączył: 09 Lut 2006

PostWysłany: Czw 18:24, 23 Lip 2009    Temat postu:

Janusz, dodałabym jeszcze do tej dumy narodowej Turków bardzo znany cytat Kemala pojawiajacy sie na wielu plakatach, górach, i obrazach Ataturka :

Ne mutlu Turkum diyene! - Jakie to szczescie moc powiedziec "Jestem Turkiem"!

p.s. Widze ze korzystales rowniez z porad Izy na : [link widoczny dla zalogowanych] - Ona jest super specjalistką od Turcji Smile

Ostatnio zmieniony przez Kate dnia Czw 18:27, 23 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Czw 20:41, 23 Lip 2009    Temat postu:

"Turcja w sandałach" to skarbnica wiedzy dla takiej osoby jak ja, co wiedziała że taki kraj jak Turcja istnieje, że kiedyś Sobieski przegonił Turków z pod Wiednia, i jeszcze , może kilka drobnych rzeczy.

Teraz po pierwszym pobycie w Turcji, po wizytach na wielu stronach internetowych, wiem że to ciekawy kraj i trzeba go będzie jeszcze raz kiedyś odwiedzić.

Szkoda, że My Polacy nie mieliśmy tak charyzmatycznego przywódcy jak Turcy Ataturka, który szybko, zdecydowanymi i odważnymi reformami wyciągnąłby nas z absurdów komunizmu. Exclamation

Ostatnio zmieniony przez Janusz dnia Nie 19:56, 11 Paź 2009, w całości zmieniany 3 razy

PostWysłany: Pią 23:42, 24 Lip 2009    Temat postu:

5. Miasteczko KEMER

Tak jak już wcześniej pisałem, za podjęciem decyzji o wakacyjnym pobycie w Kemer zadecydowało między innymi jego położenie, widokowo przypominające Dalmację jeśli chodzi o góry okalające to miasteczko.

Kilka zdjęć Kemer z lotu ptaka znalezionych w necie

Natomiast widok ma morze jest całkiem inny niż w Dalmacji, żadnej wyspy lub wysepki na horyzoncie, ale widok na otwarte też na swój urok.

Kemer to jedno z [link widoczny dla zalogowanych] leżących na południowy zachód od Antalyi.

Leży w odległości ok. 50 km od Antalyi. Jeszcze w latach 1960-tych była to mała wioska rybacka, do której dostęp był tylko od strony morza. Dopiero w latach 1980-tych od strony Antalyi poprowadzono wzdłuż morza i przez góry drogę dojazdową (obecnie jest ona miejscami dwupasmowa), przekopano dwa krótkie tunele (drugie nitki tych tuneli w budowie) oraz zaczęto rozbudowę miasteczka.

Obecnie Kemer liczy ok. 12 tys. stałych mieszkańców, natomiast w kilkudziesięciu hotelach, większych i mniejszych oferuje ok. 120 000 tys. miejsc noclegowych, i tu muszę napisać, że hotele te są w większości okupowane przez turystów z Rosji.

Wzdłuż morza od strony portu w kierunku wschodnim ciągnie się promenada, przy której położone są liczne hotele 4 i 5 gwiazdkowe, każdy z nich posiada basen i własną plażę hotelową.

Ulice w miasteczku są szerokie, obsadzone pięknymi palmami (jedna ulica jest w ogóle wyłączona z ruchu pojazdów), na każdej ulicy kantory, restauracje i wiele sklepów z przeróżnym asortymentem.

O zakupach w sklepach napiszę w oddzielnym odcinku

Na głównej ulicy podczas spaceru można przywitać się z Syrenką

(ciekawe czy Syrenka z Kemer ma jakiś związek z Syrenka Warszawską)

Punktem charakterystycznym miasteczka jest Biała Wieża

na placu obok niej stoi pomnik Mustafy Kemala - Ataturka

między wieżą a pomnikiem z posadzki placu tryska fontanna.

Każde miasto i miasteczko na Riwierze Tureckiej ma swój symbol i tak np. symbolem Antalyi jest pomarańcza (dużo powierzchnia sadów pomarańczowych wokół miasta) natomiast symbolem Kemer jest owoc granatu.

Ponieważ miasteczko budowano w zasadzie od podstaw, w porównaniu z innymi miejscowościami ma swój klimat, pomimo tego, że jest to kurort wyłącznie nastawiony na turystów. Cechuje go niska zabudowa - najwyższe hotele mają po 5 pięter, są w miarę rozproszone od siebie co sprawia, że nie ma się wrażenia tłoku.

Poniżej kilka panoram miasteczka znalezionych w necie

W miasteczku jest wiele zieleni, są urządzone parki oraz pięknie ukwiecone posesje hoteli i domów.

Resztę kwiatów i drzew przedstawię w oddzielnym odcinku po wyborze kilkunastu zdjęć z ponad setki

Przy dobrej widoczności można zobaczyć szczyt góry Tahtali (2365 m.n,p.m.) z górną stacją kolejki linowej.

Dla osób lubiących imprezy do białego rana są w Kemer 4 nocne kluby, np. [link widoczny dla zalogowanych]

W Klubie tym odbywają się m.in. wybory Miss Kemer

W czasie mojego pobytu w Kemer 3 lipca 2009 r. odbyły się Miss Kemer 2009 lecz o nich nie wiedziałem, ponieważ nie znałem wcześniej [link widoczny dla zalogowanych] oraz nie widziałem afiszów zapowiadających te wybory.

Zapraszam na wejście do jedengo z hoteli ***** w Kemer ja byłem w skromniejszym.

CD. PARK HOTEL *** (all inclusive)

PS W odcinku tym zapraszam m.in. na "coś" do brzucha i na taniec brzucha.

Ostatnio zmieniony przez Janusz dnia Nie 21:00, 27 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Sob 4:26, 25 Lip 2009    Temat postu:

Całkiem sympatyczne miasto. Moim zdaniem ładniejsze od Alanyi.
Majka
Fotograf Karawany :)

Dołączył: 03 Lut 2008

PostWysłany: Nie 18:41, 26 Lip 2009    Temat postu:

Janusz, bardzo ciekawa relacja Wink
i widzę, że jeśli chodzi o syrenkę, to masz bardzo poprawne reakcje...Wink
czekam na ciąg dalszy Smile

PostWysłany: Wto 0:35, 28 Lip 2009    Temat postu:

WAKACJE 2009 - Turcja, Kemer, Pamukkale Kapadocja.

6. PARK HOTEL *** (all inclusive).

Park Hotel to mały obiekt położonym w spokojnej dzielnicy, skąd było blisko do plaży (ok. 5 minut) i do centrum miasteczka (ok. 10 minut).

Budynek hotelowy to mały obiekt, posiada parter, dwa piętra i poddasze

oferuje ok. 60 pokoi 2 osobowych z klimatyzacją, w tym kilka z możliwością dostawki.

Klimatyzacja była sterowana indywidualnie i działała dobrze, bo żona spała pod kocem.

Pokoje były codziennie sprzątane, ręczniki i pościel wymieniane co 2-3 dni, kolega któregoś dnia zastałem nawet kwiatki w pokoju przy swoim łóżku (widocznie wpadłem w oko sprzątaczce)

Obsługa hotelu składała się w większości z młodych chłopaków
(na zdjęciu ochroniarz i dwaj kelnerzy)

Poniżej poziomu ulicy na dziedzińcu hotelowym zlokalizowany jest jeden mały basen,
(był drugi większy, ale został zlikwidowany podczas rozbudowy hotelu)

Do tego basenu wszedłem tylko raz - w celu pozowania do zdjęcia, bo tyko do tego celu dla mnie się nadawał, jego wymiary (coś ok. 8 x 4 m) nie pozwalały na swobodne pływanie.
(w trakcie pozowania ok. godz. 18-tej padał deszcz - tak, tak, w Turcji nad morzem tez czasem pada)

Zdecydowanie lepiej czułem się na otwartym morzu niż w ciasnym basenie

Ani jednego dnia w czasie pobytu nie korzystaliśmy też z leżaków przy basenie.

W ciągu dnia było tu gorąco i duszno, z głośników leciała dość głośna muzyka tj. jakaś rąbanka zagraniczna lub turecka, (która była całkowicie niestrawna dla moich uszu), dlatego zaraz po śniadaniu na plażowanie chodziliśmy nad morze, korzystając z leżaków w pieszym rzędzie od morza.

(o plaży i morzu będzie w jednym z kolejnych odcinków)

Piosenki [link widoczny dla zalogowanych]
(w wykonaniu chorwacko-tureckim) nie słyszałem,

natomiast leciało m.in.

coś takiego,

co nie oznacza, że żadnej tureckiej muzyki nie da się słuchać -

posłuchajcie na próbę

TARKANA

lub

HADISE

TARKAN dla Pań - HADISE dla Panów.

Oferta wczasów z ITAKI oprócz przelotu do Turcji i z powrotem, 12 noclegów w hotelu, obejmowała również posiłki, napoje i miejscowe alkohole w formie all inclusive.

Stołówka hotelowa mieściła się w zasadzie na wolnym powietrzu, częściowo pod zadaszeniem, częściowo w miejscu dawnego basenu.

W skład posiłków wchodziło śniadanie o g.8:00, południowy lunch o g.12.30, podwieczorek o g.17:30 oraz wieczorna kolacja o g.19:00

Na śniadanie serwowano nam przez cały okres te same wędliny, sery, dżemy, warzywa i pieczywo.

W smaku nie było to złe, choć brakowało czegoś ze świniny, ale widocznie Ataturk nie odważył w swoich reformach wprowadzić mięsa wieprzowego na tureckie stoły i w związku z tym w Turcji świni nie uświadczy.

Herbata i kawa podawana była ze specjalnych pojemników

Oprócz tego co na zdjęciach, podawano na zmianę jajecznicę lub jajka na twardo, czasem jeden z kelnerów smażył coś w rodzaju naleśników podawanych prosto patelni.

Na południowy lunch i na wieczorną kolację podawano w zasadzie to samo, była zupa (ja zup nie jadałem, ale chyba była to zawsze pomidorowa) na drugie danie składało się: ryż ugotowany na sypko (zamiennie kuskus), ziemniaki podsmażane, makaron, codziennie były jakieś dwa gatunki mięsa z pośród serwowanych w czasie pobytu: kawałki kurczaka, małe kotleciki z mielonego mięsa baraniego, gulasz z podrobów, wątróbka, pulpety, z owoców morza była tylko dwa razy mała i oścista smażona rybka (wg mnie smakowo był to śledź), jako dodatki warzywne na ciepło podawano zamiennie: faszerowaną paprykę lub cukinię, fasolkę szparagową, gotowana fasolkę białą, zielony groszek z marchewką, kalafior, kapustę białą gotowaną, z surówek codziennie były pomidory w ćwiartkach, ogórki w plasterkach, sałata zielona, surówki z surowej kapusty białej, czerwonej, z marchewki.
Jako desery podawano owoce, głównie melona i arbuza, były też figi i morele suszone, budynie, jakieś małe ciasteczka, no i codziennie pyszny tort zarówno do poobiedniej jak i wieczornej kawy.
Z podwieczorków nie korzystaliśmy ani razu (podawano jakieś ciasto i kawę), bo zaraz po nim w krótkim odstępie czasu była kolacja. (Zdjęć posiłków obiadowych nie robiłem.)
Jak widać jedzenia było sporo, trudno było wszystko to, co podawano w danym dniu zmieścić do brzucha - mimo, że brzuszek posiadam spory ... a po posiłkach all inclusive zrobił się jeszcze większy

Więcej uwag odnośnie zakwaterowania i wyżywienia podam w podsumowaniu pobytu przy końcu relacji

Skoro mowa o kuchni tureckiej, to warto poczytać o niej na portalu

[link widoczny dla zalogowanych],

ja po pierwszym kontakcie z tą kuchnią nie czuję się na siłach podać nazw jej potraw.

Bar hotelowy z alkoholem w ramach all inclusive czynny by od 10 do 23.

Przychodziliśmy z kolegą do baru dwa razy w ciągu dnia, raz między godz.10-tą a 11-tą, drugi raz między godz.15-tą a 16-tą i w celu ugaszenia pragnienia wypijaliśmy po dwa jego kufelki o poj. 0.30 l.

Kolejne piwka wypijaliśmy wieczorem ok. 22-giej po przyjściu ze spacerów z miasteczka,

W sklepach dostępne było najbardziej znane i jedyne produkowane tureckie piwo efes.
Jako smakosz piwa kupiłem sobie efesa do spróbowania i muszę stwierdzić, że było dobre.
(zdecydowanie lepsze niż to podawane w hotelowym barze)

Z innych napojów chłodzących można było dostać do picia fantę, colę, była też woda naturalna z pojemnika (czysta lub z dwoma rodzajami soków)
Mocniejsze dostępne w barze bez ograniczeń napoje to gin, jakaś vodka oraz

Kolega i ja na czystą wódkę nie mieliśmy ochoty, a drinków nie piliśmy, bo ciepły nie dobry.
Kilka razy żony skusiły się na drinka, ale bez lodu.

Z ostrożności przed ewentualnym zatruciem pokarmowym nie chcieliśmy do drinków używać kostek lodu z miejscowej wody, po której wypiciu można mieć sensacje żołądkowe, czy tzw. zemstę sułtana.

Któregoś wieczoru główna Pani Recepcjonistka z hotelu obchodziła jakieś święto, być może urodziny, być może coś innego - poczęstowała gości tortem i zaprosiła do hotelu na krótki występ tancerkę, która wykonała kilka tańców, m.in. słynny taniec brzucha.

Później tancerka zaprosiła do tańca kilku Panów i Pań, wybrańcy musieli indywidualnie zatańczyć figury taneczne jakie im pokazała, wyglądało to zabawnie, ale tancerze i tancerki jakoś sobie poradzili i gdyby przyszło mi oceniać kto zatańczył najlepiej, miałbym problem z wyborem.
Wszyscy dostali od gości hotelowych nie mniejsze brawa niż tancerka.

W innych hotelach w Kemer też są występy z pokazem

tańca brzucha

CDN.

Ostatnio zmieniony przez Janusz dnia Nie 21:06, 27 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Karawany Strona Główna -> Turcja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)